قاب زیبای پنجره

قالب پرشین بلاگ


قاب زیبای پنجره
اگر به خانه ی من امدی برای من ای مهربان چراغ بیاور و یک دریچه که از ان به ازدحام کوچه ی خوشبختی بنگرم...
نويسندگان
آخرين مطالب

به كمك فنگ شويي فضاي داخلي خانه را اصلاح كنيد و انرژي هاي مثبت را به جريان اندازيد.

خانه شما از اين پس مظهر آسايش، آرامش و نشاط خواهد بود.

فنگ شويي (در لغت به معناي باد و آب) هنر چيدمان محيط براي ايجاد تعادل و هماهنگي بهتر ميان انرژي هايي است كه ما را احاطه كرده اند.

اصول فنگ شويي از چند هزار سال پيش بارها مورد تجربه قرار گرفته و هنوز با زندگي هاي پراضطراب و خانه هاي مدرن ما مطابقت دارد.

از نظر فنگ شويي با ايجاد تعادل ميان پنج عنصر بنيادي (چوب، آتش، خاك، آهن و آب) مي توان نظم لازم براي تغيير انرژي يك مكان را ايجاد كرد و با تقويت انرژي حياتي مكان ها «چي» مانع از نشر انرژي هاي منفي و امواج مخرب شد.

زماني كه توده هاي انرژي راكد را آزاد مي سازيم و به آنها جهت مي دهيم تا بدون محصور شدن جريان يابند درمي يابيم كه احساس آرامش، آسودگي و همچنين اعتماد به نفس بيشتري داريم...

فنگ شويي همچنين براي دو نيروي متضاد و در عين حال مكمل «يين و يانگ» نقش اساسي قائل است. از نظر فنگ شويي اين دو اصل مبدا انرژي حياتي هستند كه در محيط و همچنين در وجود ما جريان دارند. همانگونه كه طب سوزني جريان انرژي را در بدن بهبود مي بخشد، فنگ شويي همين عمل را در محيط پيرامون ما انجام مي دهد.

بنابراين شايد بهتر است دكوراسيون خانه خود را به روشي اصلاح كنيم كه انرژي هاي مثبت راحت تر جريان يابند.

ممكن است شما از طراحي نظم در خانه خود كاملاً راضي باشيد اما مي توانيد براي اصلاح و بهبود جزئيات از فنگ شويي استفاده كرده و به نتايج مطلوب تري دست يابيد.

در اين نوشتار سعي بر اين است كه بدون نياز به وارد شدن به پيچ و خم ها و اصول پيچيده فنگ شويي، با ارائه راهكارهاي عملي، دكوراسيون داخلي خانه را ساماندهي كرده و با جاري ساختن انرژي هاي مثبت، خانه را به مكان سلامت جسم و روح تبديل سازيم.
به قول چيني ها مانند جادوگري كه تازه به چوب جادو رسيده است عمل نكنيد

• ورودي خانه
ورودي، فضاي ارتباطي مابين دنياي بيرون و آشيانه گرم و نرم شما است. در اين مكان است كه افراد و انرژي ها داخل و خارج مي شوند. از نظر فنگ شويي، در ورودي، دهانه خانه است زيرا انرژي «چي» (انرژي حياتي مكان ها) پس از ورود از در بلافاصله در تمام اتاق ها پراكنده شده و در زندگي اشخاص جريان مي يابد.

•توصيه هاي مفيد

توجه ويژه به ورودي اصلي هر خانه و مجتمع مسكوني الزامي است.

ورودي اصلي خانه را نبايد به انبار و محل نگهداري اشياي اضافي تبديل كرد.

آسانسور، راه پله ها و راهروي ساختمان بايد روشن و از عرض كافي برخوردار باشند. دقت در كيفيت پوشش كف راهروها، پوشش ديوارها و نوع روشنايي آنها بسيار مهم است.

ورودي داخلي نيز بايد تا حد امكان وسيع، روشن و خلوت باشد تا انرژي «چي» بتواند بدون محصور شدن وارد شود و آزادانه حركت كند.

بنابراين از گذاردن رخت آويز براي آويزان كردن لباس در اين فضا خودداري كنيد مگر اينكه آنها را داخل كمد يا گنجه مخصوص اين كار جاي دهيد.

كفش ها نيز به همين ترتيب در جاكفشي چيده شوند.

اگر ورودي شما كوچك و تاريك است انرژي «چي» براي داخل شدن به بخش هاي مختلف خانه دچار مشكل خواهد شد. زيرا اين مكان بايد از روشنايي كافي برخوردار باشد

در صورت امكان نصب يك لوستر با كريستال هاي كوچك باعث افزايش «چي» مثبت و مفيد مي شود اما اگر اين كار با سبك دكوراسيون شما سازگاري ندارد از لامپ هاي هالوژن يا نورافكن هاي كوچك چندجهته استفاده نماييد و نور را به چهارگوشه ورودي پخش نماييد.

بهتر است شب ها به ويژه در زمستان چراغ ها روشن باشند.

براي اينكه ورودي بزرگتر و روشن تر به نظر برسد رنگ روشن و درخشاني براي ديوارهاي اين مكان استقبال انتخاب كنيد و باز هم توجه داشته باشيد هرچه اثاثيه كمتر باشد اين فضا آزادتر و بازتر مي شود.

اگر ورودي كوچك است يك آينه بزرگ در اين مكان نصب كنيد ولي مراقب باشيد كه آينه را جلوي در ورودي قرار ندهيد زيرا از نظر فنگ شويي اين كار انرژي هاي مثبت را بازپس مي فرستد.

در سرويس هاي بهداشتي نبايد روبه روي در ورودي قرار گيرند زيرا «چي» وارد آنجا شده و تحليل خواهد رفت.اتاق خواب و آشپزخانه نيز نبايد روبه روي در ورودي باشند.

اگر اتاق خواب شما روبه روي در ورودي است، در اين صورت ناخودآگاه احساس امنيت نخواهيد كرد زيرا اتاق شما بسيار در معرض ديد است.

در مورد آشپزخانه نيز ممكن است مدام احساس گرسنگي كنيد. در عوض بهتر است اتاق نشيمن روبه روي در ورودي باشد.

توصيه مي شود مقابل در ورودي فرش نرمي پهن شود و در صورت امكان گذاردن يك كنسول و گلدان طرحدار روي آن وسيله مناسبي خواهد بود.ديوار روبه روي در ورودي محل مناسبي براي نصب دعاها و نمادهاي مذهبي است.

ا براي افرادي كه به تازگي قصد وارد كردن فنگ شويي به منازل خود را دارند چند توصيه ابتدايي داريم كه به راحتي مي توانند در خانه هاي خود بكار گيرند

خلق هارموني –  فنگ شويي براي مبتدي ها
1- انرژي مثبت به دور از درهم ريختگي است

انرژي كه در خانه جريان دارد در فنگ شويي با نام "چي" شناخته مي شود. اگر اين انرژي آزادانه در حال جريان باشد، امنيت و اسايش را براي شما به همراه مي آورد. بهترين راه براي وارد كردن اين جريان مثبت انرژي آن است كه محيط خانه خود را تميز و به دور از هر گونه درهم ريختگي و شلوغي نگه داريد.


2- چيدمان مبلمان و اثاثيه به طرف در

مبلمان را بايد طوري بچينيد كه روي اثاثيه به طور كلي به سمت در باشد. با اين شيوه هميشه جريان مناسبي از "چي" در خانه شما برقرار خواهد بود. بر اساس نظريه هاي علمي اين نوع چيدمان احساس بهتري را به فرد القا مي كند و حس امنيت را نيز افزايش مي دهد.

3- نصب آينه در انتهاي راهروها

بن بست هاي داخلي خانه مانع جريان يافتن انرژي مي شوند به همين دليل با نصب آينه در اين مناطق مي توانيد آنها را بي انتها نشان دهيد. اين كار همچنين محيط را بزرگتر و پر نور تر نيز مي كند.(ولی حواستون باشه آینه نباید روبروی درب ورودی باشد)

خلق هارموني –  فنگ شويي براي مبتدي ها
 

4- ايجاد يك فضاي دوستانه و آرامبخش

محيطي كه در آن احساس صلح، صفا، و صميميت وجود داشته باشد جريان انرژي را افزايش مي دهد. به همين دليل سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد در خلق يك فضاي آرامبخش تلاش كنيد. فراموش نكنيد كه سادگي در اين مورد از اهميت ويژه اي برخوردار است.



5- طبيعت را به خانه بياوريد

گل ها و گياهان حس طراوت و شادابي را به خانه شما هديه مي دهند. در عين حال مي توانند به عنوان يك وسيله زينتي هم مورد استفاده قرار گرفته و زيبايي خاصي را به اتاقها القا كنند. با ديدن گل ها و گياهان روحيه شما به طور كامل تغيير مي كند.



6- بكارگيري طرح و رنگ مناسب

رنگ هاي آرامبخش و ملايم حس نويي را در وجود شما ايجاد مي كنند. تا جايي كه مي توانيد از رنگ هاي ملايم استفاده كنيد و كاربرد رنگ هاي تند را به حداقل برسانيد. به عنوان مثال رنگ هاي قرمز روشن در اتاق خواب گزينه مناسبي به حساب نمي آيند چرا كه موجب بيخوابي مي شوند.

 

شايد خيلي از افرد با فنگ شويي آشنا نباشند و احساس كنند علم عجيب و ناملموسي است. اما اركان اصلي فنگ شويي را مي توان در 3 كلمه خلاصه كرد: آسايش، صلح، و سادگي. به شما توصيه مي كنيم آن را به خانه خود دعوت كنيد تا از مزاياي آن بهرمند گرديد.

بكارگيري فنون فنگ شويي و دكوراسيون منحصر بفرد آن در فضاي داخلي خانه ها تاثير عميقي بر بهبود و اعتلاي كيفيت زندگي تك تك اعضاي خانواده مي گذارد. با تكيه بر دانش و تجربه باستاني مي توان اظهار داشت كه فنگ شويي راه و روش معنوي زندگي است و انسانها را قادر مي سازد تا انرژي هاي مثبت طبيعت را به درون خويش روانه سازند. كليه اصول فنگ شويي از نظر علمي به اثبات رسيده و داراي پشتوانه و استدلالهاي مستحكم عقلاني هستند.

اسرار اعجاب انگيز فنگ شويي در خانه

 

 

تا كنون احساس كرده ايد كه از چيدمان قسمتي از خانه رضايت شما را

Feng-shiu

 

 

به خود جلب نمي كند و يا شايد تصور كرده باشيد كه هيچ كجاي خانه مطابق ميل شما چيده نشده و بعد با خود فكر كرده ايد كه بايد يكسري تغييرات اساسي در آن ايجاد كنيد. اگر مبناي كار را بر اساس اصول ابتدايي فنگ شويي استوار كنيد به راحتي قادر به پيدا كردن نقطه دقيق شروع كار مي شويد. فنگ شويي راهها زيادي را در پيش روي شما قرار مي دهد. البته ايجاد تغييرات خانگي بر اساس تكنيك فوق، فقط شامل موارد فيزيكي نمي شود و مظاهر معنوي را نيز در بر مي گيرد. در حقيقت شما با استفاده از تكنيك هاي فنگ شويي معني خاصي را به هر يك از اسباب و اثاثيه منزل خود مي دهيد و از اين طريق مي توانيد انرژي مثبتي كه از آنها ساطع مي شود را دريافت نماييد. اين انرژي مثبت در فنگ شويي با نام "چي" شناخته مي شود.


 

 

در خانه اي كه وسايل بر اساس اصول فنگ شويي چيده و طراحي شده باشند، اشياء در هارموني كامل با يكديگر و همچنين با محيط هستند. نبايد فراموش كرد كه فنگ شويي توانايي ايجاد تعادل ميان اشياء بي جان و جانداران را دارد و در واقع به نوعي روح افراد را با كائنات پيوند مي زند. انسان زمانيكه به انرژي لايزال كائنات متصل مي شود، انرژي مثبت بي شائبه اي پيدا كرده و آنرا در تمام جنبه هاي زندگي خود منعكس مي كند.


 

 

اگر بخواهيد يك شبه تمام ناموزوني هاي خانه خود را با اتكا به قوانين فنگ شويي از ميان برداريد، اين امكان وجود دارد كه كمي گيج و آشفته شويد. براي درك ارزش و تفاوت هاي موجود در هر يك از قوانين فنگ شويي نيازمند زمان هستيد. در وهله اول همين كه تشخيص دهيد هر يك از وسايل خانه مي توانند چه تاثيري را بر روي زندگي شما بگذارند، كافيست.


 

 

فراموش نكنيد كه فنگ شويي علم ارتباطات و انتقال جريان انرژي ميان جانداران و جامدات است. فرآيند انس گرفتن به فنون فنگ شويي را با روند آرامي آغاز كنيد تا به خوبي متوجه اين مطلب بشويد كه هر تغيير كوچك چگونه بر روي "چي" فضا تاثير مي گذارد. پس از يك مطالعه دقيق و تفضيلي مي توانيد براي تغيير دكوراسيون داخلي منزل خود اقدام كنيد.


 

 

فنگ شويي به ما آموزش مي دهد كه كليه مظاهر زندگي اعم از: سلامت، خانواده، سفر، ثروت، و ... همه و همه در ارتباط تنگاتنگي با كليه وسايلي هستند كه در محيط پيرامون ما واقع شده اند. نكته جالب اينجاست كه وقتي با فنگ شويي آشنا شديد به راحتي مي توانيد كليه ناموزوني هايي را كه براي ساليان دراز با آنها زندگي مي كرده و از وجودشان بي اطلاع بوده ايد را تشخيص داده و از ميان برداريد. پيش از آشنايي با فنگ شويي چشمان شما با موانع ذهني - ديداري مواجه است كه توانايي ديدن صحيح را از شما مي گيرند؛ ولي هنگاميكه از پس لنزهاي فنگ شويي به منزل خود نگاه كنيد، آنگاه به وضوح در مي يابيد كه ناهنجاري هاي موجود در محيط فشار عصبي عظيمي را بر روح و جسمتان تحميل مي كرده اند. و به آساني نقاط مشكل زا را پيدا مي كنيد.


 

براي آشنايي هر چه بيشتر شما عزيزان نگاهي به محتواي فنگ شويي مي اندازيم. در فنگ شويي 5 عنصر اصلي وجود دارند كه به واسطه آنها مي توان به هارموني و تعادل دست پيدا كرد. نام، ويژگي، جهت، و رنگ هاي مرتبط با هر يك به شرح زير مي باشند:
 

 

آتش – نماد اشتياق و انرژي بالا

 

جهت: جنوب، شمال شرقي و جنوب غربي

 

رنگ هاي مرتبط: قرمز، نارنجي، بنفش، صورتي، زرد پر رنگ


--2

 

زمين – نماد پروردگي، ثبات و پايداري

 

جهت: مركز خانه

 

رنگ هاي مرتبط:  بژ، زرد كمرنگ، ليمويي


 

فلز – روشني، قطعيت، شفافيت و با خود  صراحت، دقت، لياقت، و كفايت را نيز به همراه دارد.

 

جهت: غرب و شمال

 

رنگ هاي مرتبط: طوسي، خاكستري و سفيد


 

 

آب – آسايش، تازگي، آرامش، فراواني

 

جهت: شمال و شرق

 

رنگ: آبي و مشكي


 

 

چوب – شادابي، زندگي، نشاط و با خود شفا، حيات، رشد، و ثروت را نيز به همراه دارد.

 

جهت: شرق و جنوب شرق

 

رنگ هاي مرتبط: قهوه اي و سبز


 

براي شروع سعي كنيد كار را ابتدا از مراحل ساده آغاز نموده و سپس به مرور زمان به طرف مراحل پيشرفته تر گام برداريد. مبتدي ها براي دعوت فنگ شويي به داخل منازل خود به نكات زير توجه كنند:


 

 

1- از بين بردن ناهنجاري ها

 

كليه اشيائي را كه دوست نداشته و علاقه اي نسبت به آنها نداريد از محيط اطرافتان حذف كنيد. اين مرحله اجباري است و شبيه نوعي پروسه روان درماني است چراكه اولين مرحله ايجاد هارموني و به مثابه آن انرژي "چي" در خانه است.

 

 

2- جريان هوا و ميزان نور را تنظيم كنيد

 

اين دو عنصر براي "چي" خيلي مهم هستند. سعي كنيد درب ها و پنجره ها را به طور مكرر باز كنيد. براي پاكسازي هوا از دستگاه تهويه و يا گياهان فنگ شويي استفاده كنيد. تا آنجايي كه مي توايند نور طبيعي خورشيد را به داخل خانه راه دهيد و كليه طيف هاي رنگي را به اتاق وارد كنيد.

 

 

3- طرح "با-گوا" خانه خود را بكشيد

 

طرح با – گوا و يا نقشه انرژي فنگ شويي در هر مكاني متفاوت بوده و مخصوص به همانجا مي باشد. سعي كنيد نمونه "با – گوا" ي خانگي خودتان را طرح ريزي كرده و به تصوير بكشيد. به اين طريق به راحتي مي توانيد ارتباط مناطق مختلف منزل خود با زندگي تان را در يابيد. به عنوان مثال منطقه جنوب شرقي خانه ارتباط مستقيم با انرژي پول و ثروت دارد.


 

4- در مورد 5 عنصر اصلي فنگ شويي تحقيق و جهات مرتبط با آنها را پيدا كنيد

 

بايد تشخيص دهيد كه هر عنصر در كجا به درد شما مي خورد. به عنان مثال اگر مي خواهيد در زندگي به موفقيت و كامروايي بيشتري برسيد بايد از عنصر چوب و آب در مناطق جنوب شرقي خانه بيشتر بهره بگيريد.


 

 

5- عنصر ولادت فنگ شويي خود را پيدا كنيد

 

و با استفاده از آن خانه اي بسازيد كه از اين عنصر حمايت كند. به عنوان مثال اگر عنصر فنگ شويي شما آتش است، بايد نماي آتش فنگ شويي را در خانه به منسه ظهور بگذاريد. به اين منظور مي توانيد از رنگ هايي نظير قرمز، نارنجي، ارغواني، زرشكي، و زرد در اشكال سه گوش و مثلثي استفاده كنيد. شما همچنين نياز مبرمي به استفاده از عناصر قوي چوبي در زندگي خود داريد چراكه چوب آتش را تغذيه مي كند.

 

• بهار (زمان رویش و سرسبزی) نماد عنصر چوب است.
• تابستان (فصل گرما و حرارت) نماد عنصر آتش است.
• پاییز (فصل برداشت محصول) نماد عنصر فلز است.
• زمستان (فصل سرما) نماد عنصر آب است.
• زمان تغییر فصول نیز جایگاه عنصر خاك است.

 

 

6- عدد "كوا" ي خود را پيدا كنيد

(در سایتhttp://www.iranfengshui.ir طریقه بدت آوردن آن موجود می باشد)

 

 

با اين كار مي توانيد خود را در وضعيت مناسب قرار دهيد و به واسطه آن محل دقيق قرار دادن تخت خواب، نهارخوري، و محل كاركردن را پيدا كنيد. به عنوان مثال اگر عدد كواي شما 1 باشد در مواجهه با جهات زير با شادي و خوشي همراه مي شويد: جنوب شرقي، شرق، و جنوب.


 

 

7- سه گانه خانگي فنگ شويي را بشناسيم

 

هميشه در منزل خود از نظر ذهني توجه دقيقي به مثلث سه گانه خانگي فنگ شويي يعني اتاق خواب، حمام و آشپزخانه داشته باشيد.


 

 

فنگ شويي به ما ياد مي دهد:

 

- به اعماق وجود خود نگاه كنيم، چراكه تغييرات اصلي از اين مكان نشئت مي گيرند.

 

- با خودمان صادق باشيم. همه ما ارزش آگاهي و رويارويي با حقيقت را داريم.

 

- در پي ارتقا و بهبود كيفيت زندگي خود باشيد

 

- اراده كنيد، تصميم بگيريد و براي هر تغيير و جابجايي دليل منطقي در ذهن داشته باشيد

 

- چشمانمان را روي هم گذاشته دستانمان را باز كنيم، آنها را به سوي آسمان دراز كرده، كائنات شما را در آغوش گرفته،  و جريان انرژي لايزال آنرا وارد قلبمان كنيم.

 

 

اين جمله را با خود تكرار كنيم: "من آغوش به روي تمام انرژي هاي مثبت مي گشايم و در پي تغييرات مثبت در زندگي هستم".



با اتكا به اين شيوه به راحتي مي توايند انرژي هاي منفي را از خانه بيرون كرده و جريان هاي سيال و مثبت را وارد خانه كنيد و اجازه دهيد "چي" يا همان انرژي مثبت وارد خانه شما شود تا زندگي پربارتر و شادتري را دنبال كنيد

 

ودر آخر فراموش نکنید که...

به نظر شما نماد های فنگ شویی چه معنا و یا چه کاربردی دارد ؟
  • افزایش عشق در فنگ شویی
  • افزایش ثروت در فنگ شویی
  • افزایش ضریب هوشی در فنگ شویی
|- نـــمادهای فنگ شویی تنها وسیله ای برای سوء استفاده مالی از علاقه مندان علم فنگ شویی بوده و صحت علــمی ندارد -|
 
 
 

 
اینها کلماتی هستند که توسط فروشندگان اینگونه کالاها به عنوان نمادهای
فنگ شویی بیان می شود که چیزی جز بازاریابی دروغین برای یک محصول دروغین نیست .
 
محصولاتی نظیر بودای خندان ، برج پاگودا ، ماهی آروانا ، وزغ سه پا و ... تنها عناوینی برای سوء استفاده گران از علاقه شما به دانش فنگ شویی می باشد .
 
ایران سرزمینی پر از نماد های الهام بخش است .
نمادهایی نظیر فروهر ، هما ، چلیپا و ... بخش از فرهنگ بزرگ و مقدس ما محسوب می شوند . 
 
پس اگر در محیط اطراف خود نیاز به استفاده از نماد دارید حتما از نمادهای ایرانی و یا اسلامی استفاده کنید و به هیچ وجه فرهنگ چین را وارد زندگی خود نکنید و فراموش نکنید که 
  • فنگ شویی بخشی از فرهنگ چین باستان نیست ,
  • بلکه بخشی از دانش بزرگ چین باستان است .
 

نظرات شما عزیزان:

لیلا
ساعت20:19---15 بهمن 1390
متشکرم عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:, ] [ 19:8 ] [ Emily&fa ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

########## هم موسم بهار طرب خیز بگــــــــــذ رد/ هم فصل ناملایم پاییز بگــــــــــــــــذ رد/ گر نا ملایمی به تو کرد از قـضــــــــــا خود را مساز رنجه که این نیز بگذرد
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 142
بازدید دیروز : 330
بازدید هفته : 615
بازدید ماه : 612
بازدید کل : 61909
تعداد مطالب : 452
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1





تبادل لینک

خرید بک لینک